Čeho si cení zubní lékaři na svých pacientech?
Váš zubní lékař jistě ocení:
Když do ordinace přijdete s vyčištěnými zuby, nejedli jste předtím česnek a podobné druhy potravin, a také jinak udržujete dobrou tělesnou hygienu, neboť u zubaře bývá kontakt často opravdu blízký. Pokud nemáte možnost vyčistit si zuby před cestou do ordinace, můžete to většinou dohnat v hygienickém koutku, nebo sociálním zařízení zubní ordinace. Přijďte v takovém případě přiměřeně dříve.
Když docházíte na dohodnuté návštěvy přesně (tj. nejlépe o 5-10 minut dříve). Budou vám za to vděčni nejen lékař a sestra, ale také pacienti, kteří přijdou po vás. Jestliže předpokládáte, že se nebudete moci dostavit vůbec nebo jen se zpožděním, dejte o tom prosím včas do ordinace vědět. Potřebu změny či zrušení termínu je vhodné hlásit minimálně 2 pracovní dny předem.
Když udržujete trvale dokonalou ústní hygienu a obecně se chováte tak, aby to vašim zubům a dásním neškodilo (kouření…). Nejen vás těší, když zubním lékařem zhotovená práce vypadá i po letech „jako nová“!
Když pravidelně v půlročních intervalech docházíte na preventivní prohlídky. Dlouhodobá úspěšnost mnoha prací, zubních náhrad a implantátů záleží na pravidelné pečlivé kontrole chrupu i úrovně vaší ústní hygieny.
Když před ošetřením vyslovíte svá přání a představy, neboť později už se většinou nedá nic změnit.
Když platíte za zubní ošetření včas. Ani váš zubní lékař nemá kromě své zubní ordinace ještě tiskárnu cenin. Zdravotní pojišťovny dnes platí jen malou část stomatologických výkonů a to ještě s prodlením 3-7 týdnů od provedeného ošetření. Zejména u velkých protetických prací je vysoký podíl externích nákladů a zubní technik také nemůže čekat…
Důvěra jako základní prvek vztahu s lékařem
Ve vztahu s lékařem je velmi důležitá důvěra. Důvěřovat vlastnímu lékaři, jeho schopnostem a jeho práci. Důvěra pochopitelně nevznikne ze dne na den, ale vytváří se postupně. K lékaři, který má pochopení pro vaše obavy, potřeby a touhy, který vám jako laikovi srozumitelně vysvětluje prováděné výkony, který k vám je citlivý a máte z něj pocit důkladnosti a solidnosti - k takovému lékaři nepochybně získáte skutečnou důvěru spíše, než k „technokratovi“, který s vámi nekomunikuje nebo nesrozumitelné mumlá odborné výrazy. Váš zubní lékař je na tom podobně jako vy: váží si vaší důvěry, protože si dobře uvědomuje, že ochota ke spolupráci může vyrůstat právě jen ze vzájemné důvěry. Navíc si vás cení jako svého „věrného pacienta“ a „stálého zákazníka“ - také on má radost, když může i po letech vidět úspěchy své práce a když vás nezná jen jako toho, kdo přichází jen jednou za několik let s bolestmi a oteklými tvářemi…